ما اینجا هستیم تا اجازه ندهیم رویا هایتان را فراموش کنید

ما اینجا هستیم تا اجازه ندهیم رویا هایتان را فراموش کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۶ تیر ۹۵، ۱۲:۱۱ - ناشناس
    خوبه

مرگ بزرگ ترین لطمه حیات نیست!

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۲۶ ب.ظ

 

من می‎شناسم! کسی‎که می‎تواند زندگیت را برای همیشه تغییر دهد... او همان معجزه زندگی توست. همان کسی که سال‎ها دنبالش می‎گشتی و می‎گردی و با خود می‎گفتی: اگر بیاید و راه را نشانم دهد، یا ثروتی در اختیارم بگذارد همه زندگیم آسمانی می‎شود. امروز می‎خواهم دستانش را در دستانت بگذارم.

همراهم شو! تو هم او را سال‎هاست که می‎شناسی. برخیز نفسی عمیق بکش.

دستانت را به آغوشت حلقه زن و حس کن معجزه زندگیت را. انگشتانت را لابه‎لای گیسوان در هم پیچیده جانت فرو ببر. سرمه امید را بر چشمانت قلم بزن.

خودت همانی هستی که با حسرت به دیگران خیره می‎شوی. او را سال‎هاست که غریبانه رها کرده‎ای و از دیگران طلب یاری می‎کنی. بارها صدایت کرده و تمنایت را فریاد زده است. اما تو بی‎رحمانه با سیلی به صورتش نقش ماندگاری زده‎ای که صدایش را برای همیشه با بغض و اشک، فرو خورده است.

به کنارش برو، صورتش را نوازش کن. قامتت را در آغوش مهربانی کلامت بگیر. در سرزمین رویایی وجودت با او قدم بزن. به او بگو امده‎ای که بمانی. بگو اشتباه کرده‎ای و درآغوش بگیر همه رویا‎های وجودت را.

نمی‎دانی این سال‎ها با او چه کرده‎ای. چقدر آمده بود تا دستانت را بگیرد اما او را به بند اسارت کشیده‎ای. او با اندک محبتت، آن‎چنان جانی می‎گیرد که تمامی رگ‎هایت را مملو از شکوه و لبریز از استقامت می‎سازد. این‎جا همان لحظه‎ای‎ست که در انتظارش بوده‎ای.

آغاز کنید با هم بودن را. او برایت حرف‎های بسیاری دارد.

دیوانه‎شدن گاه عین موفقیت است. زیرا دنیا را دیوانه‎ها می‎سازند و عاقل‎ها در آن زندگی می‎کنند.

دیوانه شو! راه، خود گشوده خواهد شد.

***

جرات داری تا رویایی عظیم را در سر بپرورانی و جسارت آن را داری تا دنبالش کنی؟

ناپلئون هیل میگوید: به یقین ذهن آدمی آنچه را که باور کند، به وجود میآورد. بنابراین ضرورت دارد که به خود و آنچه انجام میدهید، ایمان داشته باشید.

به چه می‎اندیشی؟ به حقوق پایان ماه و روزها را به شب رساندن و ساعت‎ها را تکه‎تکه‎کردن و اقساط را پرداخت کردن؟ با این اندیشه‎ها به چه می‎خواهی برسی؟

بسیاری از انسان‎ها نمی‎دانند که با واژه‎ها چقدر راحت خود را فلج ساخته‎اند و سیستم تولید رفتار را دچار زلزله‎ای عظیم می‎سازند.

چقدر بدشانسیم! زندگی ما همینه! تقدیرمون بوده! خدا خواسته! پولدارا همه دزدن! موفقیت هم شانس میخواد! آخه من چقدر بدبختم! بیچارهایم. ما رو چه به پول و ثروت. خسته شدم از این دنیا. بمیریم راحت شیم!ای بابا رویا چیه؟ پول اجاره خونه نداریم بدیم، میگه رویای بزرگ داشته باش. خسته شدم دیگه

این‎گونه جملات در عین حقیقت پوشالی، چون تیری زهراگین بر قلب زندگی‎مان می‎نشیند. آرام‎آرام می‎شود باوری سخت و ما را ناخودآگاه هدایت می‎کند. واقعا از این همه نالیدن و غرزدن چه دستاوردی برای خود داشته‎ایم؟

باید به آن‎چه که می‎خواهی برسی فکر کنی و سخن بگویی و آن‎ها را ورد زبانت سازی.

هستند افرادی که سعی می‎کنند با سخن یاوه‎های‎شان تو را به بن‎بست نا امیدی برسانند.

به حرف قلبت گوش فرا بده. هر روز در مقابل آیینه‎ای بایست، چشمانت را در چشمانت گره بزن. قدرتت را چنگ‎نواز وجودت ساز و با همه جانت با جانت سخن بگو.

از رویاهایت بگو و بدان قبل از آن که کسی تو را باور کند، باید خود، خودت را باور داشته باشی.

***

در مقابله با مسائل و اتفاقات زندگی می‎توان راه همیشگی را پیش گرفت. گوشه‎ای خلوت گزید. اشک ریخت و با خود به گفت‎وگوی درونی پرداخت که انواع و اقسام منفی‎نگری‎ها و آسیب‎ها را در پی دارد. اما آیا این نوع عملکرد راهی خواهد گشود؟ هرگز! این ما هستیم که مسائل را به وجود می‎آوریم و خود نیز باید آن را حل کنیم… راه حل درون ماست. جرات و جسارت پذیرفتن عملکرد غلط و این‎که قبول کنیم مسیر را اشتباه آمده‎ایم، آغازراه پیروزی‎ست و این یعنی همان جمله زیبایی که می‎گوید: «تغییر جسارت میخواهد»

اگر کسی آمد و برایت گفت، تو را به سرزمینی خواهد برد که آن‎جا هیچ مساله‎ای وجود ندارد و برایت خواند که بگو: «همه چیز عالی‎ست، تا همه چیز عالی شود، تو را به بی‎راهه می‎کشاند.»

سرزمین موفقیت جایی‎ست که مسائل سر جای خود هستند، آن چیز که متفاوت است، تویی که با نگرش جدیدی قادری آن‎ها را حل کنی… راحت‎تر برایت بگویم: «در این دنیا راحتی و آرامش و خوشبختی به آن معنایی که برخی به تصویر می‎کشند، وجود خارجی ندارد. به دنبالش نگرد، نخواهی رسید.»

اما اگر بر ذهن و اندیشه خود تسلط یابی و بتوانی در درههای زندگی مقاومت کنی،آن گاه است که قلهها را دید،خواهی زد.

همه ما به اندازه کافی مثبت‎اندیش هستیم. باید به سمت واقع‎نگری رفت و با نگاهی علمی و دقیق‎تر مسائل را حل کرد.

بهروز فروتن کارآفرین برتر کشورمان این‎گونه می‎گوید:

بسیار شنیدهاید که در بحرانها میگویند: مثبتاندیش باش و نیمه پر لیوان را ببین،اما من میگویم؛ شما حتما نیمه خالی لیوان را ببینید، ولی پر عمل کنید. با تمام قدرتتان یورش ببرید و در هم بشکنید هر آنچه را که نمیگذارد راهتان را ادامه دهید.

برای من تنها واژهای که در ذهن وجود دارد این است که باید بشود.

بسیاری فکر میکنند من در زندگی ریسک کردم، اما هرگز ریسک نکردم. من به اندازه آن چیز که در ذهنم میدیدم پریدم. چون برخی در ذهن خود نتوانستهاند این پریدن را به تصویر کشند، گمان میبرند که ریسک کردم. من درست به اندازه همان چیزی که در ذهن کشیده بودم، بال گشودم. جالب اینجاست که در همین پریدن و با تمام خلق تصاویر ذهنی موفق نمیشویم.اما یادمان باشد باید همیشه دوباره برخیزیم.این دوباره برخواستن است که زنجیرها را میگشاید.

بسیاری زمین میخورند و کارشان را دیگر تمام شده میبینند. اما آنانی که عاشقند، برمیخیزند و موفقیت زمانی ظهور پیدا میکند که تجربه این زمین خوردنها را داشته باشم. انسان را ابتدا تفکرش میسازد و بعد، توانمندیش.

***

نورمن کوزینس گفته است: «بزرگترین لطمه حیات، مرگ نیست. بزرگترین لطمه آن چیزیست که در عین حیات در درون ما میمیرد.»

قانون علت و معلول می‎تواند زندگی را تغییر دهد همان‎طور که برای برایان تریسی اتفاق افتاد و از این قانون توانست راه زندگی خود را تغییر دهد. این قانون چه می‎گوید؟

در زندگی برای هر معلولی علتی وجود دارد. یعنی هر اتفاقی به دلیلی می‎افتد؛ خواه دلیلش را بدانید یا ندانید. هر موفقیت و هر شکست دلایل خاص خود را دارند. خوشبختی و بدبختی نیز به همین صورت هستند. اکنون به زندگی خود برگردید. موفقیت‎ها و شکست‎های‎تان را ببینید. همه این‎ها دارای علتی خاص هستند. آن‎ها را بیرون بکشید و بازبینی کنید.

بعضا پیش می‎آید که انسان‎ها با به دست آوردن نتایج مشابه، باز هم دست به اعمال تکراری می‎زنند. خب چه می‎شود؟ روزهایی تکراری و یکنواخت و خسته کننده.

***

برای اینکه موفقتر باشید، تنها کاری که باید بکنید این است طوری رفتار کنید که بیشتر آنچه را خواهان آن هستید به وجود آورید./ جک کنفیلد

جهت موفق شدن در هرکاری ما نیاز به تمرکز داریم. درست مثل ذره‎بین باید عمل کنیم.

وقتی نور متمرکز می‎شود می‎سوزاند. در مسیر زندگی‎مان و برای رسیدن به هدف‎مان باید تمام قدرت را متمرکز کنیم. گاه ما به سمت هدف یورش می‎بریم، اما افکار خود را به هزاران جای دیگر رهسپار می‎سازیم. نتیجه‎ای حاصل نخواهد شد. قانون تمرکز، قانونی‎ست که انسان‎های متفاوت هماره به آن چشم می‎دوختند.

یکی از راه‎هایی که می‎تواند مسیر ما را برای رسیدن به مقصد هموارتر سازد، پرسش است.


نقل قول: دنبال کار میگردین ؟ مشاهده کنید یااشت های پایین

باید از خود، دوستان، همکاران، معلمان، مشتریان، در مورد عملکرد خود سوال کنیم.

آیا کاری که انجام می‎دهیم، درست است؟ می‎توانم بهتر انجام دهم؟ آیا کار بیشتری هست که باید به انجام برسانم؟ چه کارهایی را نباید انجام دهم؟

برایان تریسی نقل می‎کند، در آن سال‎هایی که ابتدای کار فروشم بود، سراغ موفق‎ترین فرشنده شرکت رفتم و از او پرسیدم دلایل موفقیت تو در فروش چیست. او برایم نکاتی را بازگو کرد و من دقیقا به همان‎ها عمل کردم و درست سال بعد من نیز در رده فروشندگان برتر شرکت قرار گرفتم و سپس ارتقای شغلی نیز پیدا کردم.

این بحث بسیار مهم است که ما از آن غافل می‎شویم.

بسیاری ترجیح می‎دهند تا خود به تنهایی تجربه کنند تا این‎که بپرسند و زودتر موفق شوند. بسیاری نیز از پرسش پیرامون نحوه عملکرد خود هراس دارند، چون از آن‎چه قرار است بشنوند، می‎ترسند.

اگر پیرامون عملکرد شما حقیقتی وجود دارد، آن را بپذیرید و قبول کنید. وقتی بدانید، می‎توانید در مورد آن کاری انجام دهید. اگر در مسیری قرار گرفتید که هیچ‎گونه بازخوردی از کسی صورت نمی‎گیرد، قدری جای تامل دارد.

بپرسید. این مشورت و پرسش، بی‎نهایت به شما و سیستم و سازمان شما انتفاع می‎رساند. اگر کمی دقت کنید، زندگی، همیشه در مورد تاثیرات رفتارتان به شما هشدار می‎دهد. فقط کافی‎ست کمی توجه کنیم.

***

از حالا به بعد درباره کسی که می‎خواهی باشی تنها چیزهایی را به خودت بگو که برایت مطلوب است. از گفتن کلماتی در مورد خودت که دوست نداری بشنوی، دوری کن. این کلمات مثبت و موثر را تکرار کن: «من می‎توانم.» قبل از هر رویداد مهمی این کلمات را تکرار کن: «من خودم را دوست دارم.» بارها این کلمات را بگو. بعد محکم و استوار از جایت برخیز و با اعتماد به نفس لبخندبزن و بهترین و بالاترین توانایی‎هات را شکوفا ساز. به زودی این عادتت خواهد شد.

حتی اگر ندای درونت با این‎گونه جملات در تعارض است، تو باید آن‎قدر این گفتگو را ادامه دهی تا در نهایت او بپذیرد و دیگر آوای تلخ یاس را سر ندهد.

این‎ها دقیقا مسیر دیوانه‎هاست. همان دیوانه‎هایی که دنیا را می‎سازند تا عاقل‎ها در آن زندگی کنند.

تردید نکن! تردید رویاهای بسیاری را می‎کشد تا شکست. هر آن‎چه را امروز خواندی و آموختی برای آن که در جان ذهنت لانه کند تا ۴۸ ساعت فرصت داری تا به دیگران بیاموزی.

خداوندا از تو سپاسگزاریم، قبل از آن که چشمان‎مان را به سویی حرکت دهیم، سخت‎ترین گره هموطنی در ایران و همنوعی را در سراسر جهان به آنی به لطف خودت گشودی. آمین.



۹۴/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی